In Bariloche Argentina.

(Tuesday 28 February 2012) by Louisb
Zaterdag 25 februari 2012. Ushuaia - Rio Gallegos Busreis 610 km.
Om half 5 sta ik bij het busstation, spullen in de bus laden en rond 5 uur vertrekken we richting Noord. Jammer genoeg is het nog donker. Er is dus niets te zien van de route rond de Passo Garibaldi. Na 300 km staan we voor de Argentijnse grens om de passen te laten afstempelen. Maar de Douane wil al de bagage door de scanner hebben. Nou alles weer uiladen en ieder zijn eigen bagage naar de scanner brengen. Met 45 passagiers duurt dit even. Bij het terug brengen van de bagage naar de bus verdraai ik mijn rug. pijnlijk. Maar er is nog mee te leven. Na 14 km de Chileense grenspost, ook hier duurde de papierkraam even. nou ja even. Ook daar hebben we 2 uur gestaan voor Jan met de korte achternaam. Vervolgens doorgereden tot de volgende grensovergangen. Ook hier duurde het weer even, voor we doorkonden. Rond 5 uur in de namiddag komen we aan in Rio Gallegos. Wat een reis. Snel alles weer uitladen en op de aansluitende bus wachten. Tot mijn verbazing komt Jorgen te Selle uit het busstation lopen. Een hartelijke begroeting volgt met Jorgen en Maria. Zij zitten al ongeveer een uur in het station. En wat blijkt, ook zij zijn op weg naar Bariloche.
Beiden zorgen met hun Spaans kennis ervoor dat mijn fiets zonder problemen in de bus komt. Hulde.
Half 9 zijn we uit Rio Gallegos vertrokken. In een zeer luxe bus met slaapstoelen.:-O

Zondag 26 Februari 2012. Rio Gallegos - Bariloche. Busreis 1660 km.
Wat een reis, redelijk geslapen vannacht. Overdag een beetje uit het raam koekeloeren naar de Pampa en de enkele beesten die je vanuit de bus ziet. Ik heb het idee dat je op de fiets veel meer dieren ziet. Onderweg enkele stops gemaakt om mensen in en uit te laten stappen en natuurlijk voor sanitaire stops. Bij aankomst op zondagavond in Bariloche gelijk in het busstation geinformeerd naar bustickets voor santiago. Laat nou de enige busmaatschappij die bustickets verkoopt naar Santiago dicht zitten. Morgenvroeg om half 10 ben ik de eerste. Samen met Maria en Jorgen naar het Hostel. Gelukkig haddden ze daar nog een extra bed vrij.Aangezien we geen inkopen hebben kunnen doen, maakt Maria van wat restanten in het hostel een Pasta hap gereed. Lekker.Vervolgens douchen en heerlijk slapen. Wel met een Ibuprofen in het systeem.

Maandag 27 Februari 2012. Bariloche.
Vannacht redelijk goed geslapen. Maar mijn rug speelt toch wel op. Na het ontbijt op de fiets naar het busstation. Daar bleek er pas op 29 Februari een plekje vrij te zijn in de bus van Bariloche via Osorno naar Santiago. Nou doe die tickets maar. Dat wordt wederom 1 1/2 dag in de bus zitten.
Op de terugweg even broodjes gehaald bij de warme bakker. s, Middags samen met Maria en Jorgen soep met de broodjes gegeten. Gezellig.Na de middag een eind langs het Lago Nahuel Huapi gelopen. Even de zinnen verzetten en mijn rug even ontzien. Met de bus terug naar het Hostel omdat het is gaan regenen. S,Avonds gekookt , douchen en het nest in.

Dinsdag 28 Februari 2012. Bariloche.
Vanmiddag zijn Maria en Jorgen vertrokken naar een paar oud collega,s van Maria. Leuk dat we even bij elkaar zijn geweest. Misschien zien we elkaar onderweg nog eens. De middag in Bariloche doorgebracht. Een beetje rond gewandeld en atuurlijk de Koffie +. Vanavond op tij naar bed. morgen om 9 uur vertrekt mijn bus richting Osorno Chile.